Baka, baka liten kaka.. eller ngt sådant

Jag har bakat ganska mycket i vår.. innan jag satte min surdeg blev det mest olika varianter av Ellas brytbröd med kesella, alltså där jag bytt ut antagligen grahamsmjölet mot råg eller kesellan mot yoghurt eller mascaponeost. Det blev även mycket bakade innan jag gav mig iväg på skidresa med tanke på att vi skulle behöva fikabröd i Sälen.. men det blev inte mycket sådant.. här kommer dock lite bilder på gott bröd och goda bullar.. Jag gjorde även vetebullar med blåbär i, dessa är supergoda med ett glas mjölk..



Detta är Ellas brytbröd, de är goda goda :)



Vetedeg på jäsning



Kanelbullar på G



En blandning av kanel, vanlij och blåbärsbullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0