Kajsa Warg

Jag har idag gjort en Kajsa Warg - man tager vad man haver.. och i kylskåpet fanns:

En halv lergrytskokt kyckling (när den gjordes var den fylld med äppel, katrinplommon och kryddad med rosmarin)
Fyra potatishalvor, kokta tillsammans med kycklingen i lergrytan
Sky till kycklingen
Färsk spenat
Grädde
Vitlök

Så vad kan man göra på detta då..

Det jag gjorde var som följer:

Jag skivade vitlöken och potatisen och slängde ner det i en stekpanna och fräste på medelhög värme i rapsolja. Kyckling plockade jag av benen på den och delade den i mindre bitar. När potatisen och vitlöken fått lite fin yta så slängde jag i kycklingen och skyn till den. Slängde på ett par nävar med spenat och lät den koka ur sig lite av vätskan som finns med där.

Slutligen hällde jag på ett par matskedar med grädde för att såsa till det lite och drog något varv med både peppar och saltkvarnen.

Detta har avnjutis med en ett par glas av The King.. rött vin som förvärvades i vikttävlingen som jag vann i fjol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0