Torsk på Italia

Var och lunchade på Italia idag och till min bestörtning såg jag att man plockat bort min favorit från menyn.. svärdfisken med oliver och kapris.. jag ska be om recept på den, det var så fantastiskt gott att jag skulle lätt kunna leva på den länge.. men men.. får övertyga kollegan vars bror jobbar där om jag ska få receptet som sagt..

Men jag tog dagens fisk där idag.. det var bräserad torsk med grillade grönsaker (aubugine och paprika), pancetta och karljohansrisotto.. mums.. det var fantastiskt gott.. jag hade iof sett till så den lite hårda kanten skulle varit bortskuren från pancettan om det var jag som lagat den.. men gott var det..

Veckan som kommer blir inte så mycket lagat.. ska ut på turnè, men när jag kollade innehållet i frysen så är det snart dags att baka bröd.. då blir det en massa kul bilder igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0