Karl-Johansvampssås

Supergott.. så enkelt är det.. Tur att jag är en sådan fanatisk svampplockare att jag har en hel kasse med torkad svamp och en stor del av det är karl-johansvamp. Så igår svängde jag ihop en riktigt god svampsås till pastan efter ett två timmar långt styrkepass..

Jag utgick från hur vi gör karl-johansvampsoppan till jul, alltså koka den torkade svampen i lite vatten med ett par gula lökar och lite salt. Hacka sedan svampen i småbitar och hacka även gul lök i tärningar och fräs i smör och när den blivit genomskilning släng i svampen och låt den fräsa med.. Pudra på lite mjöl, på med svampspadet och lite grädde.. njut.. passar till det mesta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0