Ingefära och lax

Är hos mina föräldrar och firar kompledighet.. känns som ett sportlov som är komprimerat.. hade gärna haft en hel vecka iof..

Gårdagens middag fick bli snabb, testade en asiatisk sak, som jag fick lite inspiration från den senaste Allt om mat..

Det blev snabbmarinerad lax i kokosgryta. Laxen marinerade jag medan jag hackade allt annat, men den hade gott kunnat ligga där i flera timmar.. Laxen skars i 2 cms kuber och blandades med hackad chili, ingefära som var riven, rapsolja och limeskal och saft samt vitlök, tror det var 2 st klyftor.

Till detta hade jag en bukett brocoli och ett halvt paket salladslök.. medan laxen frästes i grytan öppnade jag kokosmjölken från Kung Markatta. Eko ska det vara :).

När laxen fått lite stekyta och porerna stängts slängde jag ner brocolin och kokosmjölken, blandade runt och hivade ner löken. Lät det puttra någon minut och serverade detta till ris..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0