Mumsig middag

Så, hur glädjer man sina föräldrar mest.. jo man lagar mat som de kommer uppskatta..

Därav blev det ceasarsallad till middag.. marinerade kycklingfilèer som stektes gyllene.. bacon som dröp av fet och krutonger (ok jag fuskade, jag rostade enbart brödet som jag delade i fina tärningar..). Den fina romansalladen placerades i en härling röra på parmesanost (gran pardano), äggula, en ask med ansjovis (jaja jag vet att det ska vara sardeller, men jag är lite Kajsa Warg.. jag tar vad jag haver) och rapsolja.. blanda till en härlig smet.. just det.. saften av en halv citron också.. Blanda i romansalladsblad som är tvättade och fina :).

Till det serverades vinet Mozaika, som jag tyckte var helt ok.. kanske någon grad för kallt, men det funkade..

I morgon ska jag testa ett recept från senaste numret från Allt om mat.. Fredagsfisk.. kokt torsk med saffransås..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0