Rödbetschokladkaka

Så.. nu har jag äntligen testat efterrätten som jag publicerade här för någon vecka sedan, alltså choklad-rödbetskakan. Jag funderar just nu på ifall Niklas har en skruv lös eller något smaksinne på sniskan för det är andra rättaren jag testat som han gjort och jag är inte övertygad om att han vet vad han sysslar med.. ;)

Alltså, jag är inte glad över kakan.. det var alltid inte någon höjdare.. En chokladkaka som smakar rödbetor och enligt Niklas skulle de vara i ugnen i 12 minuter.. jag vill ändra den tiden till 20 för att vid 12 var det långt ifrån färdigt och hårda rödbetsbitar i den.. Så de som var kvar slängde jag in i ugnen igen när jag kom hem från middagen med föräldrarna och mormor o morfar.. det var bara pappa som åt upp och han äter allt..

Så Ida, och Stellan fick testa de sista och Ida åt halva.. Stellan gillade visst inte rödbetor och det blev en lite chock för honom när han började äta på den..

Men för att sammanfatta det hela.. det blir inga fler rödbetskakor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0