Glöggprovning

Så, jag hade glöggprovning och bjudning i helgen. Det var riktigt trevligt och vi testade både alkoholfria glögg och sådana med sprit i..

Maten jag bjöd på var en fisk och skaldjurspasta med saffran i. Jag fick god kritik för den och jag var riktigt nöjd. Hade i färsk lax, vitlök, lök, sockerärtor och salladslök. Man får inte heller förglömma vårlök. Hade även i färska räkor och det är riktigt gott.. går inte att jämföra med inlagda eller frysta. Vätskan bestod av cream fraschie med tomat och saffran, samt grädde och vatten. Jag hade även i ytterligare ett paket saffran. Blev riktigt gott.

Hade rött vin till och det var riktigt lyckat..

Efterrätten var fantastiskt god.. det var min äppelpaj, och det recepetet på smulorna har jag presenterat tidigare. Men nu kokade jag äppelbitarna i smör och muskavadosocker med kanel och kardemumma.. det blev super gott..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0